Με την πλειονότητα των καταναλωτών να αναζητά πακέτα διακοπών online, το Διαδίκτυο αναδεικνύεται σε μία σημαντική πηγή πληροφοριών σχετικά με τον σχεδιασμό ταξιδιών και ως εκ τούτου παρουσιάζει σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες για την τουριστική βιομηχανία, ακόμη και κατά την τρέχουσα περίοδο οικονομικής ύφεσης.
Αυτό καταδεικνύεται και από τα δεδομένα που προκύπτουν από το Google Insights for Search, βάσει των οποίων οι online αναζητήσεις σχετικά με online ταξιδιωτικές πληροφορίες και ειδικότερα για διακοπές στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2010, παρά τις εκτενείς δημόσιες συζητήσεις που πραγματοποιούνται για την οικονομική κρίση και τον αντίκτυπο που έχει στη χώρα.
- Ευκαιρίες για την Ελληνική τουριστική βιομηχανία προσφέρει το online περιβάλλον
- Η οικονομική κρίση δεν φαίνεται να έχει μειώσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αναζήτηση προορισμών διακοπών.
- Οι αναζητήσεις για «διακοπές στην Ελλάδα» παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 160%.
«Τα τελευταία χρόνια το Διαδίκτυο έχει επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που οι καταναλωτές αναζητούν ταξιδιωτικές πληροφορίες, καταδεικνύοντας μια σαφή στροφή προς το online περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την τάση, η Google εμπλουτίζει διαρκώς προϊόντα της όπως το Google Earth, τα Google maps και τη λειτουργία Street View, με τουριστικές και επιχειρηματικές πληροφορίες. Χρησιμοποιώντας αυτές τις εφαρμογές, οι τουριστικές επιχειρήσεις (όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ.) έχουν την ευκαιρία να προάγουν τις δραστηριότητές τους online χωρίς κόστος» δήλωσε ο Andrew Pozniak, Head of Travel της Google για τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
Το Street View είναι ήδη διαθέσιμο σε περισσότερες από 100 μητροπολιτικές περιοχές σε όλο τον κόσμο και επιτρέπει στους ανθρώπους να εξερευνούν και να πλοηγούνται εικονικά σε γειτονιές μέσω πανοραμικών φωτογραφιών. Υπό αυτή την έννοια το Google Street View μπορεί να αποδειχθεί ένα πολύτιμο και καινοτόμο εργαλείο για τις τοπικές τουριστικές οικονομίες και επιχειρήσεις εν γένει, προσφέροντας τεράστια πλεονεκτήματα τόσο στους Έλληνες χρήστες όσο και σε ανθρώπους από το εξωτερικό που ενδιαφέρονται vα:
• Επισκεφθούν δημοφιλείς περιοχές ή αξιοθέατα της Ελλάδας
• Να δουν την περιοχή γύρω από το εστιατόριο ή το ξενοδοχείο όπου επιθυμούν να κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους
• Σχεδιάσουν διαδρομές προκειμένου να δουν πολιτιστικά αξιοθέατα και παραλίες και να εξερευνήσουν τα μέρη που πάντα ήθελαν να επισκεφθούν
Συνολικά, τα ψυχαγωγικά ταξίδια είναι η πλέον δημοφιλής κατηγορία αναζήτησης πληροφοριών στο Διαδίκτυο. Μάλιστα στοιχεία τρίτων πηγών καταδεικνύουν ότι η ετήσια αξία των αγορών της online ψυχαγωγίας και των μη οργανωμένων ταξιδιών ανέρχεται στα €60 δις (πηγή: PhoCusWright; Eyefortravel).
Παράλληλα, όπως δείχνουν και τα τελευταία στοιχεία από το Google Insights for Search, σε παγκόσμιο επίπεδο ο όρος αναζήτησης «κράτηση ηλιόλουστων διακοπών» έχει αυξηθεί κατά 300% και ταυτόχρονα, όροι που σχετίζονται με το «διακοπές στην Ελλάδα» έχουν αυξηθεί συνολικά κατά 160%. Οι χρήστες που ενδιαφέρονται να περάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα φαίνεται ότι προέρχονται πρωτίστως από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Όσον αφορά τους προορισμούς, τα Ελληνικά νησιά συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον:
Αύξηση αναζήτησης όρων (τις τελευταίες ενενήντα ημέρες)
- Σκιάθος 70%
- Μύκονος 60%
- Σαντορίνη 40%
- Κρήτη 40%
Ο Στέφανος Λουκάκος, Γενικός Διευθυντής της Google Ελλάδος, σχολίασε αναφορικά με αυτά τα στοιχεία ότι: « Κατά τους τελευταίους μήνες ο όγκος των αναζητήσεων υποδεικνύουν ότι παρόλο που η οικονομική κρίση είναι ένα καίριο θέμα για τους καταναλωτές, οι κρατήσεις διακοπών παραμένουν προτεραιότητα. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Google, η Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής πιθανός προορισμός για τους τουρίστες σε όλο τον κόσμο. Σε αυτό το πλαίσιο, διαβλέπουμε μεγάλες ευκαιρίες για τους τοπικούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς να προάγουν τα τουριστικά τους πακέτα, ξενοδοχεία και εστιατόρια online, προωθώντας τις προσφορές τους στο παγκόσμιο κοινό, χρησιμοποιώντας δωρεάν διαδικτυακά εργαλεία όπως η εφαρμογή Street View στο Google maps. Επιπροσθέτως, οποιαδήποτε επιχείρηση, ανεξαρτήτως μεγέθους και διαθέσιμου προϋπολογισμού διαφήμισης μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα Google Adwords που παρέχει τη δυνατότητα προώθησης σχετικών διαφημίσεων στους χρήστες του Διαδικτύου τη στιγμή που αναζητούν μία συγκεκριμένη πληροφορία- όπως φθηνά πακέτα διακοπών ή πτήσεις προς την Ελλάδα»
Η Sandra Leonhard, Διευθύντρια Διαδικτυακού Σχεδιασμού & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της TUI Travel PLC, σχολίασε: « Το αντικείμενό μας είναι τα ψυχαγωγικά ταξίδια και εξυπηρετούμε πάνω από 30 εκατομμύρια πελάτες σε 180 χώρες τόσο μέσω τουριστικών πρακτόρων όσο και μέσω πάροχων διαμονής και αερογραμμών. Έχουμε διαπιστώσει μία μεταστροφή στον τρόπο που οι άνθρωποι αντιλαμβάνονται τις διακοπές τους καθώς και στο πόσο σημαντικό είναι το Διαδίκτυο, τόσο για τους ταξιδιώτες που είναι περίεργοι για το τι έχει να τους προσφέρει ένας νέος προορισμός, όσο και για την κράτηση και διαχείριση της κράτησης του ταξιδιού τους online. Οι ελληνικοί προορισμοί και ιδιαίτερα τα ελληνικά νησιά βρίσκονται διαρκώς στους 3 δημοφιλέστερους προορισμούς στην Ευρώπη σε όλες τις ηπείρους. Εκτιμώ ότι εργαλεία όπως το Street View μπορούν να λειτουργήσουν μόνο ενισχυτικά παρέχοντας σημαντική βοήθεια στους ταξιδιώτες και ενισχύοντας την ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας σε χώρες όπως η Ελλάδα.»
Καταπληκτικό κείμενο. Δυστυχώς ελάχιστες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δίνουν δυνατότητα real time online κράτησης, ενώ πολύ περισσότερες δεν έχουν καν ιστοσελίδα!