Διακοπές και Διαμονή

Σύμφωνα, με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.), τα περισσότερα τουριστικά καταλύματα έχουν, προσφάτως, ανακαινιστεί και είναι εφοδιασμένα, με το ειδικό σήμα λειτουργίας του Οργανισμού. Τα καταλύματα, διακρίνονται, σε:

Α) ξενοδοχεία
Β) ενοικιαζόμενα δωμάτια
Γ) ενοικιαζόμενα διαμερίσματα
Δ) αυτοτροφοδοτούμενα τουριστικά καταλύματα
Ε) χώρους οργανωμένης κατασκήνωσης
Στ) ξενώνες νεότητας

Τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα κατατάσσονται, σε αστέρια 5*****, 4****, 3***, 2**, 1* (κατηγορίας Α, Β, Γ, Δ, Ε αντιστοίχως βάσει του παλιού συστήματος κατάταξης), με βάση κριτήρια, που καθορίζονται, από τον Ε.Ο.Τ.

Ξενοδοχεία

hotel-view

Οι τιμές, στα ξενοδοχεία, διαμορφώνονται, ελεύθερα. Όμως, οι ξενοδόχοι υποχρεούνται να αναρτούν θεωρημένους, από τον ΕΟΤ, τιμοκαταλόγους, σε κάθε δωμάτιο, στους οποίους πρέπει να αναγράφεται η τιμή του δωματίου, με τις σχετικές προσαυξήσεις. Επίσης, το ξενοδοχείο πρέπει να είναι εφοδιασμένο, με το ειδικό σήμα του ΕΟΤ και να τηρεί τους κανόνες υγιεινής. Η χρέωση των τηλεφωνημάτων, στο ξενοδοχείο, διαμορφώνεται ελεύθερα.

Ο ξενοδόχος πρέπει να:

  • Ενοικιάζει τα κενά δωμάτια του ξενοδοχείου, σε κάθε πελάτη.
  • Απαντά, μέσα σε τρεις ημέρες, τηλεφωνικά ή γραπτά, αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση δωματίων.
  • Διαθέτει, στους πελάτες, τις ανέσεις, που διαφημίζει, όπως π.χ. πισίνα, εγκαταστάσεις γυμναστικής, νυχτερινό κέντρο, κ.λπ.
  • Να μην αποδέχεται κρατήσεις, για δωμάτια ή κρεβάτια, περισσότερα, από αυτά, που διαθέτει.
  • Να μη ζητά προκαταβολή, πάνω από 25% του συνολικού κόστους διαμονής, για όλο το χρονικό διάστημα της διαμονής. Η προκαταβολή δε μπορεί να είναι μικρότερη, από το αντίτιμο της τιμής, για μια μέρα. Η κράτηση ολοκληρώνεται, όταν ο ξενοδόχος παραλάβει την προκαταβολή ή όταν απαντήσει, στον πελάτη, ότι αποδέχεται την κράτηση.

Εάν κάνουμε κράτηση και δε χρησιμοποιήσουμε το δωμάτιο, οφείλουμε αποζημίωση, στον ξενοδόχο, το μισό της συμφωνημένης τιμής. Απαλλασσόμαστε, όμως, από κάθε υποχρέωση αποζημίωσης, εάν προειδοποιήσουμε τον ξενοδόχο 21 ημέρες, πριν την έναρξη της ενοικίασης.

Στην περίπτωση αυτή, ο ξενοδόχος πρέπει να μας επιστρέψει την προκαταβολή, που τυχόν έχει λάβει, από εμάς. Όταν κάνουμε την κράτησή μας, πρέπει να γνωρίζουμε, με λεπτομέρειες, ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνονται, στην τιμή, που μας ζητάει ο ιδιοκτήτης του καταλύματος. Πολλές φορές το πρωινό, η χρήση του κλιματιστικού και διάφορες άλλες υπηρεσίες μπορεί να χρεώνονται, χωριστά, επιπλέον της τιμής, που μας αναφέρει ο ξενοδόχος

Εάν το δωμάτιο, που έχουμε κλείσει, δεν είναι διαθέσιμο, ο ξενοδόχος πρέπει να εξασφαλίσει τη διαμονή μας, σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο θα βρίσκεται, στην ίδια πόλη και θα διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, όπως αυτές που διαφημίζει, για το δικό του ξενοδοχείο. Ταυτόχρονα, οφείλει να μας καταβάλει, τα έξοδα μεταφοράς, στο άλλο ξενοδοχείο και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, ο ξενοδόχος πρέπει να μας αποζημιώσει, με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.

Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη, για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων μας, μόνο αν τα παραδώσουμε, προς φύλαξη, λαμβάνοντας απόδειξη.

Η ημέρα της άφιξής μας χρεώνεται ολόκληρη, ακόμα και αν φτάσουμε, πολύ αργά.

Την ημέρα της αναχώρησης πρέπει να αδειάσουμε το δωμάτιο, μέχρι τις 12 το μεσημέρι. Αν μείνουμε, μετά τις 12 το μεσημέρι και μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, πρέπει να καταβάλλουμε το μισό της τιμής, για μια μέρα. Εάν μείνουμε και μετά τις 6:00 το απόγευμα πρέπει να πληρώσουμε το αντίτιμο της παραμονής, για μια ολόκληρη ημέρα. Εάν, όμως, το δωμάτιο έχει κρατηθεί και από άλλο πελάτη, ο ξενοδόχος έχει το δικαίωμα να απομακρύνει τα πράγματά μας.

Τα κατοικίδια ζώα απαγορεύονται, στα ξενοδοχεία, που δε διαθέτουν ειδικούς χώρους. Για το λόγο αυτό, ας φροντίσουμε, πριν ξεκινήσουμε, για το ξενοδοχείο, να μάθουμε, αν επιτρέπεται να έχουμε, μαζί μας, το αγαπημένο μας κατοικίδιο.

Ενοικιαζόμενα δωμάτια – διαμερίσματα

Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να φέρουν το ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ.

Τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα πρέπει να διαθέτουν το βασικό εξοπλισμό μίας οικίας, όπως π.χ. ψυγείο, κουζίνα, μαγειρικά σκεύη, χώρους υγιεινής, καθώς και να διαθέτουν σωστό φωτισμό. Επίσης, πρέπει να πληρούν τους κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.

Οι τιμές τους διαμορφώνονται, ελεύθερα. Πρέπει, όμως, να αναρτώνται, σε κάθε δωμάτιο.

Κάμπινγκ

Στα κάμπινγκ, πρέπει να αναρτώνται κατάλογοι, με τις τιμές διαμονής, στην είσοδό τους. Επίσης, πρέπει να πληρούνται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.

Για να αποδείξουμε ότι ο ξενοδόχος ή ο ιδιοκτήτης του δωματίου ή του κάμπινγκ, δεν τήρησαν τη συμφωνία τους, μαζί μας, πρέπει να υπογράψουμε, μαζί τους, μια γραπτή σύμβαση, στην οποία θα αναφέρονται, αναλυτικά, τόσο οι προσφερόμενες υπηρεσίες, όσο και οι χρεώσεις. Επειδή αυτό είναι δύσκολο, όταν το κατάλυμα βρίσκεται, σε άλλη περιοχή, από αυτήν του τόπου διαμονής του καταναλωτή, καλόν είναι να ζητούμε να μας αποσταλεί η σύμβαση ταχυδρομικά ή με fax, πριν πληρώσουμε την προκαταβολή. Εάν και αυτό είναι αδύνατο τότε, αναγράφουμε τους όρους, στο έμβασμα της προκαταβολής. Η είσπραξη της προκαταβολής αποτελεί έμμεση αποδοχή των όρων, που αναγράφονται στο έμβασμα.

Αν κλείσουμε κάποιο κατάλυμα, μέσω διαδικτύου, καλό θα είναι να επικοινωνήσουμε και τηλεφωνικά, απευθείας, με τον ξενοδόχο, για να επιβεβαιώσουμε την κράτησή μας και τις παροχές, που μας υποσχέθηκαν.

Από έρευνα, στο διαδίκτυο, που πραγματοποιούμε, κάθε χρόνο, από το 2006, διαπιστώσαμε ότι σε αρκετές ιστοσελίδες, δεν αναφέρεται η τιμή του καταλύματος. Ζητείται, από τον καταναλωτή, να επικοινωνήσει, με τους ιδιοκτήτες των καταλυμάτων, είτε ηλεκτρονικά, είτε τηλεφωνικά. Πιστεύουμε ότι αυτή η πρακτική παραβιάζει το δικαίωμα των καταναλωτών, στην πληροφόρηση. Πόσα email θα στείλει κάποιος και πόσα τηλεφωνήματα θα κάνει, για να μάθει τη χρέωση, Ελάχιστα…

ΚΕ.Π.ΚΑ.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. έστειλε επιστολή στα Υπουργεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Ανάπτυξης, ζητώντας τη νομοθετική ρύθμιση αυτού του προβλήματος. Ακόμα, περιμένουμε… Για το λόγο αυτό, προτρέπουμε τους Καταναλωτές να μην προτιμούν καταλύματα, που δε δίνουν πλήρη και σαφή πληροφόρηση, στις ιστοσελίδες τους. Επίσης, καλούμε τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων να αναρτήσουν τις τιμές, στο διαδίκτυο. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να στερεί την πληροφόρηση, από τους Καταναλωτές.

Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

Loading
  • http://thevoyager.gr/2011/07/11/researchtoday-ellines-diakopes/ ResearchToday: 1 στους 3 Έλληνες δεν θα πάει διακοπές φέτος

    [...] πάνε διακοπές φέτος, περίπου οι μισοί δεν είχαν πάει διακοπές ούτε το περσινό [...]