Nissan GT-R: Το αυτοκίνητο θρύλος έφτασε στην Ελλάδα!
Όταν η Nissan αποφασίζει να κατασκευάσει ένα σπορ αυτοκίνητο ο ανταγωνισμός απλά παρακολουθεί. Το GT-R σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί και εξελίχθηκε με σκοπό να ενσωματώσει τις πλέον προηγμένες τεχνολογικές λύσεις που εφαρμόζονται στους αγώνες αυτοκινήτου, σε ένα πακέτο που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά στο δρόμο. Και πραγματικά πριν καν αρχίσει να διατίθεται στους τυχερούς ιδιοκτήτες του το υπεραυτοκίνητο της Nissan πρόλαβε να γίνει θρύλος, διαλύοντας όλα τα ρεκόρ στη πασίγνωστη γερμανική πίστα του Nurburgring-Nordschleife.
Το νέο μοντέλο της Nissan είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του, «υποδηλώνοντας» ακόμη και στους πιο ανυποψίαστους τις ικανότητές του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) μόλις 0.27, το GT-R είναι ένα από τα πλέον αεροδυναμικά οχήματα, αλλά παράλληλα και πολύ αποδοτικό σε αρνητική άντωση. Η ροή αέρα κάτω από τον χώρο του κινητήρα μέσω του τούνελ του πατώματος παράγει επιπλέον αρνητική άντωση, όπως συμβαίνει στους αγώνες.
Η επιτυχημένη ισορροπία ανάμεσα στη χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και την υψηλή αρνητική άντωση, είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας της Nissan με το Lotus Group στην Ευρώπη και τη Yoshitaka Suzuka στην Ιαπωνία, και είναι μια τεχνική που προσφέρει απίστευτες επιδόσεις, και παράλληλα εξωπραγματική πρόσφυση.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί ο σπορ χαρακτήρας της κατασκευής. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα τύπου μπάκετ «αγκαλίζουν» τέλεια το σώμα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι κάτι παραπάνω από πλήρης. Το δέρμα ως υλικό κυριαρχεί στις εσωτερικές επενδύσεις ενώ η πολυτέλεια είναι διάχυτη. Η ποιοτική καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει 4 άτομα, γεγονός που είναι σπανιότατο σε αυτοκίνητο της κατηγορίας.
Το GT-R χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουριο V6 κινητήρα (VR38DETT) που δημιουργήθηκε ειδικά για αυτό. Έχει περιεκτικότατα 3,8 λίτρων και ενσωματώνει δύο υπερσυμπιεστές της IHI. Η μέγιστη ισχύς του φτάνει τους 480 PS (353 kW) στις 6400rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 588 Nm (60 Kgm) παραμένει σταθερή μεταξύ 3200-5200rpm.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για το αυτοκίνητο. Το «paddle shift» ημιαυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και είναι ιδιαίτερα αποδοτικό, καθώς απορροφά ελάχιστη ισχύ, σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτόματο με μετατροπέα ροπής. Επιπλέον η διάταξη διπλού συμπλέκτη –ένας για τις σχέσεις 1-3-5 και ένας για τις 2-4-6- συμβάλλει σημαντικά στην ελαχιστοποίηση του χρόνου αλλαγής τους.
Για παράδειγμα, όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί με κάποια μονή σχέση σε εμπλοκή, οι παρακείμενες ζυγές παραμένουν «stand by» προεπιλεγμένες ώστε να είναι έτοιμες για άμεση αλλαγή. Επιπλέον το κιβώτιο της Nissan παρέχει τη δυνατότητα επιλογής ενός πλήρως αυτόματου προγράμματος για χρήση στην πόλη ή δύο προγραμμάτων ημιαυτόματων αλλαγών «R mode» και «Normal mode», μέσω των σταθερών paddles πίσω από το τιμόνι.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι κινητήρες και τα κιβώτια των Nissan GT-R είναι χειροποίητα. Ειδικά εκπαιδευμένοι μηχανικοί τα συναρμολογούν ένα-ένα σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο του εργοστασίου της Nissan στη Yokohama, που μοιάζει με χειρουργείο.
Όσον αφορά στη μετάδοση το GT-R χρησιμοποιεί ίσως το πιο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που έχει παρουσιαστεί ποτέ σε μη αγωνιστικό αυτοκίνητο. Το σύστημα (ATTESA E-TS) μεταφέρει με βέλτιστο τρόπο μέρος της ροπής στους εμπρός τροχούς όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Αν και σε κανονικές συνθήκες το GT-R λειτουργεί ως πισωκίνητο 100%, υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς της ροπής του στους εμπρός τροχούς έως και 50%, βελτιώνοντας την πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες – όπως η βροχή, ο πάγος ή το χιόνι.
Όμως, η εμπρός κίνηση μπορεί να εμπλακεί και άλλες περιπτώσεις, όπως στις καμπές υψηλής ταχύτητας, βελτιώνοντας την πρόσφυση και την ευστάθεια. Το ποσοστό μετάδοσης της ροπής ανά άξονα μεταβάλλεται συνεχώς καθώς διάφοροι αισθητήρες στο αυτοκίνητο μετρούν την ταχύτητα, την πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, τη θέση του τιμονιού, την ολίσθηση των τροχών, καθώς και άλλες παραμέτρους που έχουν σχέση με την κατάσταση του οδοστρώματος.
Στο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης ενσωματώνεται και το VDC (Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Οχήματος), το οποίο παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οχήματος. Αν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης – όπως πλαγιολίσθηση – η ροπή προς τους τροχούς μεταβάλλεται προκειμένου να απανασταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο. Επιπλέον, ένα ακόμη ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου συνεργάζεται με το πίσω μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αποτρέποντας το σπινάρισμα των τροχών και βελτιώνοντας τη πρόσφυση.
Στον τομέα των αναρτήσεων το Nissan GT-R διαθέτει ένα ολοκαίνουριο σύστημα που περιλαμβάνει διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με επίσης αλουμινένια στελέχη. Το σύστημα προσφέρει άριστη ευστάθεια σε ευθεία πορεία, ακόμα και σε ταχύτητες πάνω από τα 300km/h, καθώς και κορυφαία οδική συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συνεργάζεται άψογα με το σύνολο κινητήρα/κιβωτίου και εκμεταλλεύεται στο έπακρο την ιδανική κατανομή του βάρους μεταξύ των τεσσάρων άκρων του αμαξώματος. Τα αμορτισέρ είναι Bilstein DampTronic με τρία προγράμματα λειτουργίας που επιλέγονται από τον οδηγό.
Το σύστημα των φρένων περιλαμβάνει εξαιρετικά μεγάλα, διάτρητα και πλήρως αεριζόμενα δισκόφρενα της Brembo, εμπρός και πίσω, διαμέτρου 380mm που προσφέρουν έξοχη αίσθηση και τεράστια ισχύ επιβράδυνσης. Εμπρός χρησιμοποιούνται μονομπλόκ εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo, ενώ πίσω τετραπίστονες ίδιου τύπου. Για την παραγωγή ισχυρής δύναμης πέδησης και για να μην παραμορφώνονται οι δαγκάνες, χρησιμοποιείται έδραση αγωνιστικού τύπου με τρία μπουλόνια, ενώ οι πλήρως πλευστοί δίσκοι ομαλοποιούν το φρενάρισμα, αποτρέποντας την παραμόρφωση που προκαλείται λόγω της υψηλής θερμοκρασίας.
Με στόχο τη μέγιστη οδηγική απόλαυση, το Nissan GT-R προσφέρει πλήθος πληροφοριών στον οδηγό μέσω της οθόνης πολλαπλών ενδείξεων που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό. Η οθόνη αυτή δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Polyphony Digital Inc. –η εταιρεία που σχεδίασε τη σειρά των βιντεοπαιχνιδιών Gran Turismo για το Sony PlayStation. Προσφέρει πληροφορίες για τον κινητήρα – όπως θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία λαδιού, πίεση λαδιού, θερμοκρασία λιπαντικού κιβωτίου, πίεση λαδιού κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης και κατανομή ροπής εμπρός/πίσω, αλλά και πληροφορίες για τον οδηγό –όπως διάγραμμα αλλαγής ταχυτήτων, χρόνους πίστας, πλευρική και εγκάρσια επιτάχυνση, κ.α.
Τέλος, όσον αφορά στις επιδόσεις το ιαπωνικό supercar επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 310 χλμ./ώρα!
Το νέο Nissan GT-R μπορείται να το θαυμάσετε από κοντά στην κεντρική έκθεση της Nissan – Nικ.Ι.Θεοχαράκης, Λ. Αθηνών 169, Αθήνα.
Ώρες λειτουργίας έκθεσης: 08:00 – 20:00 (Δευτέρα έως Παρασκευή), 09:00 – 14:00 (Σάββατο).
Και για όποιον θέλει να μάθει τιμές 😉
Και για όποιον θέλει να μάθει τιμές 😉