Φτερό στον άνεμο

lufthansa

Πριν λίγο πέτυχα το παρακάτω video, στο οποίο  όπως θα δείτε, ένα αεροπλάνο της Lufthansa προσπαθεί να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Αμβούργου και λόγω των ισχυρών ανέμων αναγκάζεται να εγκαταλείψει την προσπάθεια.. Δείτε το video, είναι εντυπωσιακό, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς το βάρος των αεροπλάνων αυτών!

Παρόμοιο περιστατικό μου έχει τύχει στην Θεσσαλονίκη, συμπτωματικά πιστεύω, με την ίδια αεροπορική εταιρία..

Reblog this post [with Zemanta]
Loading
  • http://www.sapioi.gr/ sid_iron

    Δεν θα ήθελα να ‘μουν μέσα! Αρχικά μου φαινότανε πολύ μόρτης ο πιλότος, μιας και το έφερνε με τον αέρα στο διάδρομο…αλλά μετά..βρήκε δεν βρήκε το φτερό, ένας θεός ξέρει και αυτοί που ήτανε μέσα!

  • http://www.sapioi.gr sid_iron

    Δεν θα ήθελα να ‘μουν μέσα! Αρχικά μου φαινότανε πολύ μόρτης ο πιλότος, μιας και το έφερνε με τον αέρα στο διάδρομο…αλλά μετά..βρήκε δεν βρήκε το φτερό, ένας θεός ξέρει και αυτοί που ήτανε μέσα!

  • http://rednights.blogspot.com/ Σοφία

    Δεν ξέρω αν είναι σύμπτωση, αλλά κι εμένα τα πιο τρελά με την Lufthansa μου έχουν τύχει! Όχι βέβαια σαν το περιστατικό του βίντεο…

  • http://rednights.blogspot.com/ Σοφία

    Δεν ξέρω αν είναι σύμπτωση, αλλά κι εμένα τα πιο τρελά με την Lufthansa μου έχουν τύχει! Όχι βέβαια σαν το περιστατικό του βίντεο…

  • Billy F.

    επιπλέον πληροφορίες και φωτογραφίες από το συγκεκριμένο γεγονός:

    http://airdisaster.info/forums/download/file.php?id=262

    http://img529.imageshack.us/img529/2745/undhp089zu5.jpg

    http://img231.imageshack.us/img231/7726/undhp144mx3.jpg


    At 75 ft above the ground the airplane started drifting to the left. The copilot gave a control input on the sidestick to the right and turned the aircraft 10° to the right.

    50 ft above the ground the copilot moved the sidestick to the left. In the subsequent 5 seconds the rudder was moved up to 28° to the left.

    15 ft above the ground the captain moved the sidestick 4.5° to the right. The control input of the copilot moved from left to right.

    The aircraft briefly touched down on the left main gear with a bank angle of 4° to the left. after becoming airborne again the bank angle increased to 23°. Both captain and copilot gave full control input to the right and the rudder was moved 14° to the right.

    [...]

    At 13:33:35 the aircraft touched down again on the left main gear with a bank angle of 23° to the left, at a speed of 144kts. The copilot set both thrust levers to max thrust (TOGA) and initiated a go-around manouvre. The captain took the controls and at 13:33:38 he pushed the “take-over” button on his sidestick.”

  • Billy F.

    επιπλέον πληροφορίες και φωτογραφίες από το συγκεκριμένο γεγονός:

    http://airdisaster.info/forums/download/file.php?id=262

    http://img529.imageshack.us/img529/2745/undhp089zu5.jpg

    http://img231.imageshack.us/img231/7726/undhp144mx3.jpg


    At 75 ft above the ground the airplane started drifting to the left. The copilot gave a control input on the sidestick to the right and turned the aircraft 10° to the right.

    50 ft above the ground the copilot moved the sidestick to the left. In the subsequent 5 seconds the rudder was moved up to 28° to the left.

    15 ft above the ground the captain moved the sidestick 4.5° to the right. The control input of the copilot moved from left to right.

    The aircraft briefly touched down on the left main gear with a bank angle of 4° to the left. after becoming airborne again the bank angle increased to 23°. Both captain and copilot gave full control input to the right and the rudder was moved 14° to the right.

    [...]

    At 13:33:35 the aircraft touched down again on the left main gear with a bank angle of 23° to the left, at a speed of 144kts. The copilot set both thrust levers to max thrust (TOGA) and initiated a go-around manouvre. The captain took the controls and at 13:33:38 he pushed the “take-over” button on his sidestick.”